Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Povrchové úpravy válců spalovacích motorů
Malec, Petr ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší, která popisuje nejčastější metody povrchových úprav válců novodobých spalovacích motorů. Práce se skládá z rozdělení daných druhů úprav, jejich použití a zdůvodnění jejich aplikace. Dále popisuje technologii výroby jednotlivých povrchů, jejich povlakování a dokončovací operace pro dosažení nejlepších výsledků kluzného povrchu.
Návrh automatizace linky pro broušení součásti kompresoru
Jirák, David ; Jakoubek, Jaroslav (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Téma diplomové práce, bylo zvoleno společností Valeo Compressor Europe, s.r.o. Jedná se o návrh automatizace linky pro broušení součásti kompresoru. Součást je interně označována jako Cylinder a je nedílnou součástí nového typu rotačního kompresoru do klimatizačních jednotek osobních automobilů. Diplomová práce obsahuje kompletní návrh robotizovaného pracoviště od analýzy současného stavu, přes návrh konceptu, technickou specifikaci projektu až po výběr vhodného dodavatele spolu s investičním záměrem a ekonomickým zhodnocením. Potřebná data byla poskytnuta společností Valeo Compressor Europe, s.r.o.
Uložení spodních, horních a průhybových válců rovnačky XRK 9-50
Hudeček, Josef ; Tůma, Jiří (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo poskytnout konstrukční řešení uložení dolních, horních a průhybových válců kosoúhlé rovnačky KRK 9-50, s rozsahem průměrů rovnaných tyčí od 10 mm do 50 mm. Návrh byl zpracován s ohledem na maximální bezpečnost a trvanlivost stroje. Na konci bakalářské práce jsou přiloženy návrhové výkresy uložení.
Píst zážehového motoru na bioethanol
Žilinský, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout píst pro motor Husqvarna FE 501 přeplňovaný turbodmychadlem pro potřeby soutěže Formula Student používající jako palivo bioethanol. Navržená konstrukce vychází z rešerše konstrukčního provedení současných pístů spalovacích motorů. Pro návrh pístu jsou využity FEM simulace.
Válce čtyřdobých spalovacích motorů
Vanda, Marek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou pracovní válce čtyřdobých pístových spalovacích motorů. První část práce obecně popisuje princip čtyřdobého pracovního cyklu, konstrukci zážehových a vznětových motorů. Další části jsou zaměřeny na popis funkcí a požadavků pracovních válců. Uveden je také vliv válců na samotný chod motoru a jeho životnost. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé způsoby konstrukce válců, materiály a jejich použití v minulosti a dnes.
Alternativní koncepce spalovacích motorů
Šťáva, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Alternativní koncepce spalovacích motorů je popis vybraných historických i současných alternativ ke konvenčnímu spalovacímu motoru s klikovou hřídelí. Cílem práce je vytvořit rešeršní studii, která se týká prozkoumání historického vývoje alternativních konstrukcí spalovacích motorů. Alternativy jsou popsány z hlediska konstrukce, principu činnosti a vlastností. Z pohledu historického vývoje byla představena celá řada rozličných koncepcí spalovacích motorů. I přes jejich velký počet se většinou tyto alternativy nedokázaly prosadit z důvodu technických problémů, komplikované konstrukce nebo jiných nedostatků.
Železobetonová válcová nádrž
Chumová, Petra ; Podroužková, Božena (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na statické řešení železobetonové válcové nádrže. Zahrnuje dimenzování dna nádrže a jejích stěn na vybrané zatěžovací stavy a zpracování výkresové dokumentace. Výpočet vnitřních sil proběhl pomocí programového systému Scia Engineer. Pro kontrolu výsledků je na zjednodušeném modelu provedeno ověření výsledků vnitřních sil ve stěně nádrže ručním výpočtem pomocí diferenciálních rovnic.
Bezventilové plunžrové čerpadlo
Machů, Tomáš ; Kozubková, Milada (oponent) ; Melichar, Jan (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá problematikou bezventilových objemových čerpadel s vratným pohybem akčního členu. V práci je předvedeno několik návrhů geometrie čerpadla, jejichž parametry byly určeny pomocí výpočtového modelování proudění. Simulace vratného pohybu pístu byla řešena buď pomocí časově závislé vstupní okrajové podmínky, nebo pomocí dynamických sítí. Jednotlivé varianty byly porovnávány zejména z pohledu objemové účinnosti, která byla hlavním vyhodnocovaným parametrem. Výstupy z výpočtů jsou závislosti objemové účinnosti na frekvenci a amplitudě pohybu pístu, a také na velikosti protitlaku. V rámci práce byly vytvořeny dvě varianty geometrie prototypu čerpadla, na kterých byly experimentálně ověřeny parametry získané z výpočtového modelování. Kromě objemové účinnosti byla z naměřených dat stanovena také hydraulická účinnost.
Pásový dopravník cihlové drti
Přecechtílek, Pavel ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést výpočet a konstrukční návrh šikmého pásového dopravníku pro dopravu cihlové drti. Úvod práce obsahuje popis pásových dopravníků, jejich hlavní výhody a základní rozdělení. Práce dále obsahuje konstrukční řešení jednotlivých částí, popis použitých komponentů a charakteristiku dopravovaného materiálu včetně technických parametrů. Práce zahrnuje funkční výpočet provedený dle normy ČSN ISO 5048 z roku 1994, určení hlavních rozměrů a návrh pohonu. Dále také návrh napínacího zařízení a pevnostní výpočet hřídele napínacího bubnu. Součástí práce je požadovaná výkresová dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.